Principalele teme puse în discuție au fost: conceptul de „a învăța”, relația student-profesor, învățământul centrat pe student, tehnici eficiente de învățare, calitatea învățământului universitar etc.

Dezbaterile au fost în jurul principiului „tu ești schimbarea, eu sunt schimbarea, noi suntem schimbarea, noi schimbăm oameni și tot noi schimbăm lumea”.

În cadrul conferinței au mai susținut scurte prezentări: Anamaria Botiș (Învățarea prin schimbare), Alexandra Dioș-Pupui (Învățarea prin cooperare) și Denisa-Laura Iambor (Învățarea din eșec), studente ale Facultății de Științe Socio-Umane, Departamentul de Științe ale Educației, anul II licență.

La eveniment au participat studenți din diverse domenii de studii (Medicină, Informatică, Drept, Teologie, Arte, Pedagogie, Psihologie, Protecția Mediului,  Inginerie etc.)

Evenimentul a fost organizat de Revista Studențescă PRINCIPII a Universității din Oradea și a avut ca scop redefinirea termenului a învăța în contextul evoluției tehnologiei IT, prezentarea unor metode specifice, îmbunătățirea procesului de învățare, precum și promovarea activităților culturale studențești.