În cadrul workshop-ului „Consilierea educațională a noilor generații”, experți ai Facultății de Psihologie și reprezentanți ai CCSC au abordat, împreună cu consilierii școlari, teme precum: Metode și tehnici de consiliere a elevilor, Mentoratul – de la profesie la practică sau Bune practici în consilierea noilor generații.

„Scopul nostru final este acela de a-i sprijini pe consilierii școlari să fie cât mai eficienți în munca lor cu elevii, să-i ajute pe aceștia să-și dezvolte abilitățile personale și, nu în ultimul rând, să creăm o rețea care să permanentizeze relațiile Universității din Oradea cu școlile și, în mod special, cu consilierii școlari”, afirmă conf. univ. dr. Mihai Marian, directorul proiectului.

Consilierii școlari, prezenți la masa rotundă, au fost provocați de gazde să vorbească despre ideile lor și să își împărtășească dificultățile cu care se confruntă în munca lor.

„Suntem foarte atașați de ideea de a strânge cât mai bine relația cu consilierii școlari. Cred că avem multe resurse pe care putem să le punem la un loc în interesul elevilor; modele de bune practici, metode deja aplicate de CCSC în colaborarea cu consilierii școlari, schimburi de idei și informații, utile pentru noi toți”, a precizat directoarea CCSC, psiholog dr. Adriana Borza. „În cele din urmă, scopul consilierilor școlari și al nostru este același, de a-i sprijini pe elevi în vederea creșterii performanței lor educaționale și pentru integrarea în mediul social. Aceasta înseamnă inclusiv să-i ajutăm pe tineri în orientarea spre alegerile școlare viitoare. Ne propunem să facem acest lucru mergând în liceele din localități cu o populație mai mică de 10.000 de locuitori și vorbindu-le elevilor despre cât e de important să urmeze studiile universitare”, a mai spus psiholog dr. Adriana Borza.

Proiectul „Șanse egale pentru accesul la învățământul superior prin îmbunătățirea serviciilor de consiliere educațională” (ACCES IN) își propune să crească accesului la învățământul superior și incluziunea socială, prin promovarea ofertei educaționale a Universității din Oradea în rândul elevilor din mediu rural și în orașe sub 10.000 de locuitori, dar și să îmbunătățească serviciile de consiliere educațională în cadrul Universității din Oradea, pentru studenți aflați în situații de risc și abandon universitar. Finanțator al proiectului este Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS), prin Fondul de Dezvoltare Instituțională.

Biroul Comunicare – Universitatea din Oradea

Image  

Image